Τρίτη, 13 Οκτωβρίου 2009

Εκλογική Διαδικασία ή ανάγνωση μυθιστορήματος ??


Την Κυριακή 4 Οκτωβρίου ήταν η μέρα κατά την οποία οι Έλληνες πολίτες κλήθηκαν να ψηφίσουν ένα από τα κόμματα τα οποία απλώνονται στο τραπέζι της πολιτικής. Πάνω στο τραπέζι αυτό ο ''έχων νου'' πολίτης επιδίωξε να ασκήσει κριτική στην θέση του κάθε κόμματος, η οποία διακρίνεται τόσο από την πολιτική ιστορία της κάθε παράταξης, ή (εφόσον μιλάμε και για σχετικά νέα κόμματα) από τις πρόσφατες τοποθετήσεις των αρχηγών τους. Κινούμενοι ωστόσο γύρω από την σφαίρα του υπαρκτού,διότι εκεί οφείλει η πολιτική να περιστρέφεται, οι πολίτες της ελλαδικής κοινωνίας είναι σε θέση να κρίνουν την κάθε παράταξη σκεπτόμενοι πάντα τα επακόλουθα, την ιδεολογία και τα προγραμματικά σχέδια της καθεμιάς τα οποία είναι προδιαγεγραμμένα?


''Πολλοί μιλάνε όμως λίγοι γνωρίζουν'', όπως τραγουδούσε και το θρυλικό συγκρότημα Led Zeppelin .. Αναντίρρητα,ο συγκεκριμένος στίχος θα μπορούσε να αναφέρεται στους Έλληνες εκλέκτορες κάθε ηλικίας. Παρόλα ταύτα, από την μεριά μου θα μιλήσω για τα άτομα της ηλικίας μου, δηλαδή ενήλικες, (θέμα μηνών τελοσπάντων) και συνεπώς μελλοντικούς ψηφοφόρους (στο τσακ την γλυτώσαμε) αλλά και ακόμη για κάποιο σύνολο ατόμων (από 15 μέχρι και 20-25 χρονών) χωρίς να εξαιρώ φυσικά και ένα ευρύτερο σύνολο ατόμων που αποτελείται από άτομα κάθε ηλικίας. (Α.Π) ..

Αρχικά, θέλω να υπογραμμίσω ότι από την μάζα αυτή που λέγεται λαός (και όχι Λ.Α.Ο.Σ) ή πολλοί, θα ασχοληθώ και θα προσπαθήσω να εμβαθύνω, ως ένα βαθμό, στον τρόπο σκέψεις τους για θέματα που αφορούν στην πολιτική τους θέση και ιδιοσυγκρασία.
Πιο συγκεκριμένα, οι κατηγορίες στις οποίες θα τους κατατάξω, για δική μου πάντα ευκολία, (χεχε) είναι δύο:



{1η Κατηγορία}

Περιλαμβάνει άτομα τα οποία αφομοιώνουν ορισμένες απόψεις περί της πολιτικής (οι ίδιοι τα αποκαλούν φιλοσοφία ζωής), για λόγους που μόνο στην ουσία της πολιτικής δεν αφορούν.
- Υποσημείωση- Οι λόγοι που οδηγούν το άτομο και το κατευθύνουν στην απόφαση του για την πολιτική του θέση είναι προσωπικοί ως ένα βαθμό. Η συμπλήρωση του ψηφοδελτίου είναι θέμα άκρως απόρρητο, δεκτόν. Από την στιγμή όμως που κάποιος αποφασίζει να ψηφίσει ένα κόμμα, οποιασδήποτε παρατάξεως, σημαίνει αυτόματα πως γίνεται κοινωνός σε αυτό που λέμε κράτος.(και όποιος ψηφίζει και δεν το έχει καταλάβει ας αρχίσει να ψάχνεται από τώρα). Επιπρόσθετα, τον αναδεικνύει σε κοινωνικό ον με γνώμη και άποψη, γεγονός που του δίνει και την ταυτότητα του πολίτη.
Από την στιγμή που είναι πολίτης σημαίνει πως η ζωή του διαμορφώνεται αναλόγως ώστε να συνυπάρχει μέσα στα πλαίσια που ορίζεται και η ζωή όλων μας.
Συνοψίζοντας η σχέση πολίτης-ψήφος-κράτος είναι άρρηκτα δεμένη και αποδεικνύεται ότι το ένα επηρεάζει το άλλο.

Ωστόσο, η συμπλήρωση του ψηφοδελτίου δεν είναι ίδια με την συμπλήρωση ενός δελτίου από ένα πρακτορείο στοιχημάτων( ΠΡΟ-ΠΟ).Απαιτείται αυξημένη κρίση πριν την στιγμή εκείνη... από την δική μας κιόλας ηλικία.
Με την ψήφο σου ''επενδύεις'' την οικονομικο-κοινωνική σου καθημερινότητα,την θέλησή σου για γνώση, την στάση σου απέναντι στους άλλους και τον τρόπο με τον οποίο πιστεύεις ότι θα πετύχεις τον στόχο σου που δεν είναι άλλος από την ευημερία σε όλους τους τομείς της προσωπικότητάς σου.

Το αδιανόητο που παρατηρείται σε ορισμένα από τα άτομα αυτής της κατηγορίας είναι το γεγονός ότι χρησιμοποιούν την πολιτική τους αυτή θέση, ας την πούμε, για λόγους αυτοπροβολής. Αυτό το επιδιώκουν με το να ασπάζονται απόψεις που ούτε οι ίδιοι γνωρίζουν καλά-καλά αν τους εκφράζει επί της ουσίας, ούτε αν είναι σε θέση να την υποστηρίξουν ούτε τίποτα. Το μόνο που επιθυμούν είναι να μεταφραστεί η απόφασή τους αυτή, από τον περίγυρό τους, ως ένδειξη μαγκιάς. (clap-clap παιδιά)
Θεωρώ ιδιαίτερα απαραίτητο να τονίσω σε αυτό το σημείο, πως αν κοιτάξει κανείς πιο προσεχτικά θα διαπιστώσει ότι τα άτομα αυτά είναι τα ίδια άτομα,τις περισσότερες φορές τουλάχιστον, που ρίχνουν στάχτη στα μάτια πολλών χρησιμοποιώντας ως 'εργαλεία' και άλλα θέματα κρίσιμα,και άλλα σοβαρότατα ζητήματα δυσκόλως προσεγγίσημα για όλους αλλά ιδιαίτερα για κείνους όπως είναι η θρησκεία.




{2η Κατηγορία}

Εδώ δεσπόζουν οι άβουλοι και οι ετεροκίνητοι (στην ουσία μιλάμε για τους ίδιους) που αδιαφορούν για την εκλογική διαδικασία και γενικότερα για θέματα πολιτικής υποστηρίζοντας την θέση τους αυτή με επιχειρήματα σε νοητικό επίπεδο βρέφους. Συναντάμε συνέχεια και παντού άτομα αυτής της κατηγορίας, ίσως ζούνε και πολύ κοντά μας.
Εύκολα καταλαβαίνεις ότι ανήκουν σε αυτή την κατηγορία με το που θα ακουστεί το πρώτο τους σχόλιο ή υπαινιγμός για κάποιο σοβαρό θέμα, της πολιτικής ας πούμε.
Προσπαθούν να μας δείξουν πως η πολιτική για εκείνους είναι κάτι βαρετό, ξεπερασμένο και επουσιώδες. (σοβαρά ε?)
Οι άνθρωποι αυτοί που το τονίζω ιδιαίτερα είναι κάθε ηλικίας ζούνε σε σπίτια, εργάζονται σε επιχειρήσεις ή απασχολούνται με κάτι συμμετέχοντας έτσι στο κεφάλαιο της χώρας μας. Α, και φυσικά, γεύονται τις απολαύσεις του καπιταλισμού.
ε και? (απορεί ο κάθε αφελής)

Από αυτήν την κατηγορία προέρχονται και τα περιβόητα λευκά ή άκυρα των ψηφοδελτίων.
Η ομοιότητά τους με την 1η κατηγορία είναι πώς και αυτοί εδώ επιδιώκουν την κοινωνική τους ανάδειξη και διαφοροποίηση μέσα από την πολιτική (μόνο που αυτοί το κάνουν με το να απέχουν και να αδιαφορούν) .. . .
Θεωρώ ωστόσο πως τα άτομα αυτά πρέπει να καταλαβαίνουν επιτέλους πως με το να απέχουν από την εκλογική διαδικασία το μόνο που καταφέρνουν είναι να ενισχύουν τα μεγάλα κόμματα εξουσίας αφού με το λευκό/άκυρο δεν συμβαίνει μεταβολή του ποσοστού που τα 2 ή και 3 μεγάλα κόμματα θα λάβουν.
Όλα αυτά τα άτομα θα πρέπει κάποια στιγμή να αισθανθούν περισσότερο πολίτες.
Εάν γινόταν έτσι, τότε όντως θα μπορούσαν να φανούν ιδιαίτερα χρήσιμα ενισχύοντας τον πλουραλισμό του κοινοβουλίου, γεγονός που θα άλλαζε προς το καλύτερο την όλη κατάσταση που επικρατεί στην βουλή και θα πρόσφερε ιδιαίτερη τόνωση στην δημοκρατία.

Προφανώς επιβάλλεται η αναθεώρηση και η λογική σε πολλά ζητήματα που μας αφορούν άμεσα ..




.

13 σχόλια:

  1. Κάτσε.Επειδή κάποιος απέχει από την εκλογική διαδικασία δεν το κάνει πάντα επειδή "όλοι είναι βλάκες","τίποτα δεν θα αλλάξει" και άλλα τέτοια καλούδια που ακούμε.Υπάρχουν άτομα που κάνουν συνειδητοποιημένη αποχή για διάφορους λόγους(δεν συμφωνούν με το εκλογικό σύστημα,θεωρούν πως δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι(αν οι εκλογές μπορούσαν να αλλάξουν κάτι θα ήταν παράνομες λένε:p)).Μην τους εντάσεις όλους σε ένα πλαίσιο.Έχει τεράστια διαφορά αυτός που δεν βρίσκει κάτι να τον εκφράζει εφόσον έχει ψαχτεί αρκετά βεβαίως βεβαίως με αυτόν που πίνει τον φραπέ του στην καφετέρια πληρώνοντας 4 ευρώ γι'αυτόν και που κυκλοφορεί με αμάξι που πήρε με δάνειο που πληρώνει τις δόσεις ο μπαμπάς,παρόλο που και οι δύο απέχουν.Εξάλλου όπως σου είπα και στο προηγούμενο σχόλιο οι πολιτικοί δεν μπορούν να αλλάξουν εύκολα τα πράγματα.Όχι μόνο γιατί έχουν τις πολυεθνικές απέναντι τους αλλά γιατί έχουν και τον κόσμο.Μπορεί να διαμαρτυρόμαστε που κάηκαν διάφορα σπίτια σε φωτιές άμα όμως πας και πεις ότι όσα ήταν αυθαίρετα δεν θα δώσει λεφτά το κράτος ώστε να ξαναχτιστούν θα υπάρχει αντίδραση γιατί καλή η οικολογία αλλά γιατί εγώ να βγω χαμένος?ας γαμήσουν τον διπλανό μου.Δυστυχώς πολλοί έτσι σκέφτονται γι'άυτό δεν πάει μπροστά αυτή η χώρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Για το πρώτο που λες οκ, αλλά εγώ δεν εξετάζω τους λόγους που κάνουν το άτομο να απέχει. Μιλάω για το αποτέλεσμα αυτού. Αν γνωρίζει τον λόγο που απέχει ακόμα και αν δεν τον γνωρίζει, το αποτέλεσμα μετράει και αυτό φένεται στα αποτελέσματα των εκλογών. Εξάλλου στο ψηφοδέλτιο δεν γράφεις και τους λόγους που ψηφίζεις το κόμμα που αποφάσισες, ούτε στο λευκό το γράφεις. Το γιατί αφορά τον καθέναν ξεχωριστά.
    Όμως, για αυτούς που λες ότι απέχουν εν γνώση τους και ύστερα απο βαθειά φιλοσοφική ανάλυση, ως τι πρέπει να υπολογίζονται απο το κράτος ή καλύτερα τι περιμένουν από αυτό να τους δώσει.
    Ίσως 'προσγείωση στην πραγματικότητα'?

    Ναι, δύσκολα αλλάζει ο άνθρωπος φίλε μου.. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εγώ πιστεύω πως αυτοί δεν περιμένουν τις εκλογές για να αλλάξει κάτι.Παλεύουν με άλλα μέσα(οι συνειδητοποιημένοι πάντα).Από το κράτος προφανώς δεν περιμένουν να τους δώσει κάτι γι'αυτό και δεν το στηρίζουν απέχοντας από τις εκλογές.Έχουν την άποψη ότι πλέον δεν μπορεί να υπάρξει λύση από τους πολιτικούς αλλά από άλλα μέσα και γι'αυτό απέχουν.Έτσι πιστεύω εγώ τουλάχιστον που όμως θα πάω να ψηφίσω.Για αναζήτηση περαιτέρω γνώσης επί του θέματος πρέπει να ρωτήσεις τα ίδια τα άτομα αυτά γιατί ενδέχεται να διάβασες ένα σχόλιο γεμάτο με ακατάσχεται παπαρολογίαι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εγω νομίζω πως δεν είναι κάτι τόσο τραγικό η δαιδαλώδες στην ερμηνεία του. Πιστεύω στην άποψη μου ότι αυτοί που απέχουν, απέχουν για λόγους καθαρά αντι-πολιτικούς. Τι πάει να πει με άλλα μέσα? Τα μέσα αυτά είναι...
    Διαφωνούν με τον δικομματισμό? ΟΚ..Ας στραφούν στα κόμματα τις αριστεράς ( ή το αντίθετο ).

    Ας στηρίξουν άλλα μικρότερα κόμματα, το όποιο θα ήταν το ιδανικό κατά την άποψή μου και αναφέρω το γιατί στην ανάρτησή μου (πλουραλισμός της Βουλής).

    Τώρα αν δεν τους βολεύει τίποτα (όχι να μην κάτσουν σε μία γωνιά και να πεθάνουν αθόρυβα) ας συγκεντρώσουν τις απόψεις τους και μαζί με άλλους των ίδιων απόψεων να δημιουργήσουν ας το πούμε ένα κόμμα, 'μικρό' και να το εκφράζουν έτσι αυτό που θέλουν. Γιατί όχι δηλαδή?

    Να μην μας πρήζουν τα αρχίδια μόνο.. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. γιατί διακρίνεις την λύση μόνο στα πλαίσια των εκλογών?Υπάρχουν άτομα που δεν τους εκφράζει κάτι.Και η λύση δεν δίνεται μόνο μέσω των εκλογών.Εξάλλου οι μεγαλύτερες αλλαγές έγιναν μέσω επαναστάσεων και όχι εκλογών.Με το να ψηφίζεις στις εκλογές αυτό που υποτίθεται σε εκφράζει και να βλέπεις να μην ακούγονται αυτά που λέει εσένα τι σου λέει?ότι εσύ στο κάτω κάτω προσπάθησες με την ψήφο σου να αλλάξεις κάτι αλλά δεν άλλαξε και περιμένεις τις επόμενες εκλογές?Γι'αυτό υπάρχον και μερικοί άλλοι που δεν το δέχονται και είτε απέχουν είτε προσπαθούν με άλλα μεσα για την αλλαγή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Κοίτα να δεις, εγώ δεν είμαι υπέρ της αποχαύνωσης ενός λαού, ενός συνόλου πολιτών που απαρτίζουν μια κοινωνία.. την ελληνική εν τω προκειμένω.
    Εαν και μόνο τότε, ο λαός δεν νοιώθει ότι το κόμμα που κυβερνά πραγματοποιεί τις υποσχέσεις του, τότε ναι είμαι υπέρ των επαναστάσεων. Όμως τι επαναστάσεις? Σαν του προηγούμενου Δεκέμβρη?

    Αν όχι, τότε μπορείς να μου πεις ποιά, συγκεκριμένα, είναι αυτά τα ΄΄άλλα μέσα΄΄?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Χμμ.Καταρχάς η επανάσταση:p(πχ Οκτωβριανή στην Ρωσσία(που είχε οργανωθεί από το κόμμα του Λένιν)).Επίσης η οργάνωση των γειτονιών για διάφορα θέματα(να γίνονται πάρκα,να μην γινονται όλα πάρκινγκ.Η οργάνωση σε συλλόγους(πχ περιβαλλοντικούς).Η πρωτοβουλία των πολιτών(πχ να οργανωθούν σε συλλόγους για την αντιμετώπιση διάφορων φαινομένων).Η πίεση για καλύτερες συνθήκες στην δουλειά μέσω συνδικάτων(να οργανωθούν σωστά όμως και η αποκομματοποίηση των αρχηγών τους).Αυτά δεν θα ήταν πολύ καλά μέτρα για κάποιον που δεν ψηφίζει όμως έχει πολύ ενεργότερο ρόλο από έναν που ψηφίζει και πιστεύει πως συνδράμει στην αλλαγή?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. α και δεν θεωρώ την "επανάσταση" του δεκέμβρη ως κάτι το σοβαρό κυρίως γιατί μπορεί να πήγαν παιδιά αλλά πάρα πολλοί πήγαν για να πουν ότι πήγαν και να το παίξουν κάποιοι.Πιστεύω όμως ότι ήταν κάτι θετικό γιατί τουλάχιστον μερικά παιδιά(μεταξύ τους και εγώ:p)μας έδωσε αφορμή για σκέψη και αποτελούσε την έναρξη για μία προσπάθεια πολιτικοποίησης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αν χρειάζονται κάποιοι τέτοια μέσα και αφορμές ώστε να θυμηθούν ότι είναι και πολίτες, τότε ας έχουμε αναρχία καλύτερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Α.Δηλαδή η ιδιότητα του πολίτη συνίσταται αποκλειστικά στο να πάει να ψηφίζει και να αφήνει την κατάσταση στους άλλους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Κατά κάποιον τρόπο ναι, η κατάσταση αφήνεται στους πολιτικούς.
    Υπάρχει αντιπροσώπευση όπως θα γνωρίζεις, η δημοκρατία δεν είναι άμμεση-όπως 5ο αιώνα π.Χ- τι να κάνουμε τώρα?
    Το θέμα είναι τι αποφασίζει ο πολίτης να επιλέξει και με ποιά κριτήρια γίνεται αυτό. .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Και αν δεν τον εκφράζει κανένας τότε κάθεται και κλαίει την μοίρα του?Ο πολίτης δεν πρέπει να ενημερώνεται μόνο,πρέπει να παίρνει δράση έτσι ώστε και οι πολιτικοί να μην αλωνίζουν.Άμα αφήναμε την κατάσταση στους πολιτικούς τώρα θα ήμασταν σε γάμησε τα κατάσταση.Πάντα χρειάζεται ο έλεγχος και αυτός δεν μπορεί να ασκηθεί μονάχα από τις εκλογές.Εξάλλου οι μεγαλύτερες αλλαγές προς το καλύτερο δεν έγιναν από αυτές αλλά όταν οι πολίτες οι ίδιοι απαίτησαν κάτι καλύτερο και πάλεψαν γι'αυτό(θέσπιση 8ωρης εργασίας πχ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. το έχετε εξαντλήσει το θέμα. Θα καταλήξετε πουθενά ή θα παρακολουθούμε δύο ανθρώπους με διαμετρικά αντίθετες απόψεις να προσπαθούν να πείσουν ο ένας τον άλλον?
    Δε θέλω να σας τρομάξω αλλά μιλάτε εδώ και δύο βδομάδες.
    Φιλικά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή